سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تایپکده

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word  و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونتهای مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل میکنید، خواهید دید که تمام فونت هایتان به هم ریخته است

حتمأ میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کردهاید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونتها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟ 

راه حل درستیست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت ها بدون استفاده از راه های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد ، البته به وسیله

Microsoft Office 2010 !

برای این کار:
بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونتهای مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint ، بر روی گوی دایرهای شکل نرم افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.
اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.
در پنجرهای که باز میشود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document ، تیک گزینه  fonts in the file را بزنید.
با انتخاب این گزینه تمام قلمهای به کار رفته در متن شما هنگام ذخیرهسازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشود.

توجه کنید که در این بخش گزینهای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلمهای پیشفرض سیستمی نیز به فایل، میچسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد میشود.

ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

چرا "استکان"؟؟

در زمان‌های قدیم هنگامیکه هندوها با کشورهای عربی مراوده تجاری داشتند, برای نوشیدن چای به همراه خودپیاله‌هایی را به این کشورها خصوصا عراق و شام قدیم آوردند که در آن کشورها به بیاله معروف شد.پس از آن اروپاییانی که برای تجارت به کشورهای عربی سفر میکردند چون در کشورشان از فنجان برای نوشیدن چای یا قهوه استفاده میکردند هنگام بازگشت به کشورشان این پیاله‌ها را به عنوان یادگاری میبردند و آن را  East Tea Can  مینامیدند. "یک ظرف چای شرقی!!!"به تدریج این کلمه به کشورهای شرقی بازگشت و در آنجا متداول شد.

 


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

 

اکالیپتوس

تاریخچه و شرح گیاه

ساکنین اولیه استرالیا – بومیهای استرالیایی – از برگهای اکالیپتوس برای درمان جراحات و پایین آوردن تب استفاده می کردند. آنها همچنین می دانستند اگر در منطقه بیابانی استرالیا به نام آتپک (Outpack ) با بی آبی مواجه شوند، می توانند از ریشه های اکالیپتوس را، که آکنده از آب است، از زمین برای رفع تشنگی بیرون بیاورند.

 

برگهای اکالیپتوس و روغنی که از آنها تولید می کنند، سبب کشتن باکتریها و رفع ناراحتی های تنفسی افراد مبتلا به خناق، آسم و برونشیت می شود. اگر سابقه مصرف پماد ویکس دارید، انگاه احتمالاً خنکی و احساس سوزش ناشی از مرهم روی پوست و پاک شدن سینوس ها در اثر رایحه نعناعی و معطر را به یاد خواهید آورد. در واقع این اثرات، برای روغن اصیل اکالیپتوس است.

 

اکالیپتوس به انواع عطر، صابون و برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها اضافه می شود. از این گیاه همچنین به عنوان عامل دفع حشرات نیز استفاده و به روغن شمع و افشانه های حشره کش نیز اضافه می شود. اگر به هیره های (حشرات) گرد و غبار آلرژی دارید، می توانید اضافه کردن چند قطره روغن اصلی اکالیپتوس به مایع شستشوی لباسهایتان را مورد توجه قرار دهید. تحقیقات اخیر موید این است که این گیاه دارویی تعداد هیره های (حشرات) گرد و خاک را تا حد زیادی کاهش می دهد و راه تنفس شما را بازتر می کند.

اگر در خانه خود شاهد سوسک هستید، اضافه کردن چندین قطره روغن اصیل اکالیپتوس بر لباسهای مندرس و گذاشتن انها را در کمد لباسهایتان امتحان کنید (دقت کنید لباسهای مزبور را از مواد غذایی یا ظروف دور نگه دارید). به خاطر داشته باشید که روغن اکالیپتوس فوق العاده برای انسان سمی است و در مصرف آن باید دقت کنید.

اگر فرزند دارید، اطمینان پیدا کنید که روغنهای اصیل این گیاه دور از دسترس او نگه داشته شود.

 

معرفی گیاه

اکالیپتوس بومی استرالیا است و در این قاره غذای اصلی موجود در وعده غذایی خرسهای کوآلا محسوب می شود. امروزه این گیاه در سرتاسر جهان از جمله ایالات متحده کشت می شود. اکالیپتوس گونه های بسیاری دارد. برخی از گونه های آن به اندازه گلهای تزیینی و برخی دیگر به اندازه درختان بزرگ است.

اکالیپتوس لثه آبی یا درخت تب استرالیا، شناخته شده ترین گونه اکالیپتوس است که مصرف پزشکی دارد. ارتفاع این گیاه به 230 پا می رسد.

برگهای 4 تا 12 اینچی این گیاه سبز، تند و براق است.

وقتی پوسته خاکستری آبی این گیاه کنده می شود، زیر آن پوسته کرمی رنگ وجود دارد.

 

 

ترکیبات گیاه

چای و عصاره این گیاه از ماده برگ خیس خورده در محلول الکل که دارای مواد فعال است، تهیه می شود. پاره ای از این عناصر و ترکیبات فعال " تانین " و " فلاونوید " نامیده می شوند. روغن اصیل برگ تهیه شده از تقطیر بخار عمدتاً از عنصر فعالی به نام   " سینوئول " تشکیل شده است. روغن این گیاه همچنین حاوی سایر عناصر شیمیایی گیاهی است.

 

اشکال موجود

این گیاه به صورت روغن مایع اساسی، روغن اساسی به شکل پماد تنتور برگ (محلول تهیه شده از گیاه و الکل یا گیاه، الکل و آب)، برگ خام و چای قابل دسترسی است. قطره های ضد سرفه تجاری، انواع شربتها، مایعات تبخیرکننده، روغنهای مالیدنی، انواع خمیردندان و مواد شستشوی دندان حاوی روغن اکالیپتوس یا ترکیب اصلی آن یعنی سینئول است.

 

خواص دارویی اکالیپتوس و طریقه مصرف

این گیاه برای درمان التهاب سینه، ریه ها، بینی و گلو به کار می رود و می تواند برخی از گونه های باکتری و همچنین برخی از انواع قارچها را از بین ببرد.

وقتی از این گیاه دارویی برای مصرف موضعی استفاده می کنید، می تواند درد روماتیسمی را تسکین بخشد. قبل از مصرف میزان زیر یا هر میزان مصرف، با پزشک معالج خود مشورت و از دستورات ایشان پیروی کنید.

·        جوشانده برگ اکالیپتوس (برای احتقاق): 1/2 تا 1 میلی لیتر روزانه.

·        روغن برای مصرف موضعی (برای مفاصل متورم یا احتقاق سینه): 30 میلی لیتر روغن اکالیپتوس را به 500 میلی لیتر آب ولرم اضافه کنید.

·        اکالیپتول: روزانه 0.05 تا 0.2 میلی لیتر (1 تا 2 قطره برای هر لیوان آب جوش).

·        روغن اکالیپتوس (برای استعمال موضعی): ½ تا 1 میلی لیتر (15 تا 30 قطره). روغن مزبور را به نصف لیوان روغن مایع (کنجد، زیتون و غیره) اضافه کنید.

·        به منظور استفاده استنشاقی از این گیاه دارویی، 5 تا 10 قطره از روغن انرا به 2 لیوان آب جوش اضافه کنید و سپس حوله را بالای سر خود بکشید و بخار آنرا استنشاق کنید.

 

نکات احتیاطی – زنان باردار توجه کنند !

1-    در دوران بارداری یا شیردهی از مصرف اکالیپتوس پرهیز کنید. روغن این گیاه اگر استعمال موضعی داشته باشد، سمی نیست. اما نباید از این گیاه برای مصارف داخلی استفاده کرد.

2-    هرگونه روغن این گیاه را به صورت یا بینی کودکان زیر دو سال نمالید.

انجمن فرآورده های گیاهان دارویی آمریکا برگ اکالیپتوس را از نظر بی خطری در ردیف و درجه دو ارزیابی کرده است. درجه 2 به معنای این است که در کاربرد این گیاه محدودیتهایی متصور است. در ارتباط با عصاره های برگ اکالیپتوس باید گفت افرادی که مبتلا به التهاب معده ای – روده ای یا التهاب مجرای صفراوی هستند، باید از مصرف عصاره برگ اکالیپتوس اجتناب کنند. در صورت ابتلا به ناراحتی کبد نیز از مصرف ان پرهیز کنند. در صورتی که مشمول هر کدام از این حالات هستید، با پزشک خود مشورت کنید. از مصرف بی رویه عصاره مزبور نیز اجتناب ورزید. " تانین " موجود در عصاره این گیاه می تواند، در صورتی که بی رویه مصرف شود، به شکم درد یا آسیب کبدی و کلیوی منجر شود.

 

تداخل های احتمالی

روغن و عصاره اکالیپتوس می تواند اثرات داروهایی را که برای درمان کمبود قند خون به کار می رود، خنثی کند. اگر به بیماری افت قند خون مبتلا هستید، مطمئن شوید که پزشک شما قبل از آغاز درمان با این گیاه در جریان امر واقع شده است.

 


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

بازدید کننده ی محترم

ضمن تشکر از بازدید سایت ، خواهشمندیم تا به نکات ذیل در رابطه با مقوله تایپ توجه فرمایید:

قدم اول: ارسال مطالب خود به صورت اسکن شده ( دستنویس و یا چاپی ) به آدرس typedesign@yahoo.com جهت شروع فعالیت

قدم دوم: دریافت ایمیل تایید و شروع کار به همراه صورتحساب برآورد شده همراه با زمان تحویل و جزئیات کامل

قدم سوم: ارسال ایمیل مبنی بر تاییدتان به آدرس ما

و شروع همکاری ما ...

قدم چهارم: واریز هزینه از طریق کارت به کارت و یا شماره حساب ما

***

تنها با این 4 قدم بسیار ساده و ممکن مطالب خود را به صورت تایپ شده محفوظ نگه دارید.

پست الکترونیک: typedesign@yahoo.com

شماره تماس: 1831673-0938


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

" بابا آدم "

بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا 1/5 متر می رسد . این گیاه بحالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید . ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر می باشد . برگهای آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد .


رنگ برگها در قسمت چسبیده به ساقه سبز کم رنگ و هر چه بطرف انتهای برگ نزدیک تر می شویم تیره تر می شود .


ریشه گیاه دراز دوکی شکل و مانند هویج بضخامت انگشت دست بوده ودارای مقدر زیادی کربنات پتاسیم و نیترات پتاسیم است . پوست ریشه بابا آدم قهوه ای ، مغز آن سفید و طعم آن کمی شیرین است ولی بوی تهوع آوری درد .


میوه آن پس از رسیدن بصورت فندقی با 3 یا 4 سطح و برنگ زرد حنایی ظاهر می شود .


در انتهای میوه تارهای زرد رنگی وجود دارد که در موقع عبور گوسفندان و جانوران به پشم های آنها می چسبد و موجب پخش تخم این گیاه به مناطق دیگر می شود .


بابا آدم در بعضی از نقاط ایران بحالت وحشی می روید . از ریشه این گیاه استفاده طبی به عمل می آید پس از خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آنرا بخوبی شسته و به قطعات کوچک سه سانتیمتری تقسیم کرده و در اثر حرارت خورشید یا در کوره های مخصوصی خشک می کنند .


خواص داروئی:

از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است .


1) بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند .
2) جوشهای صورت و کورک را برطرف می کند .
3) ادرار آور و معرق است .
4) سیستم لنف بدن را تمیز می کند .
5) بیماریهای پوستی نظیر اگزما ، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند .
6) تورم را از بین میبرد .
7) تقویت کننده بدن است .
8) جوشانده برگهای بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند .
9) برای تنظیم قند خون و معالجه بیماری قند از جوشانده برگهای بابا آدم به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید
10) برای معالجه سرخک ، برگهای بابا آدم را با کمی شکر بجوشانید و به مریض بدهید .
11) جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است .
12) تخم بابا آدم ضد کرم معده و روده است .
13) در ناراحتی های ریوی و گلو درد از جوشانده تخم بابا آدم استفاده کنید .
14) در معالجه ذات الریه بکار می رود .
15) ریشه بابا آدم در برطرف کردن سرماخوردگی موثر است .
16) تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند.
17) در معالجه یبوست موثر است .
18) بعنوان ضد سم در هنگام نیش زدن جانوران سمی استفاده می شود.
19) برای معالجه کچلی برگ بابا آدم را دم کرده و روی پوست سر بمالید .
20) برای معالجه زخم ها و التیام جراحات ، جوشانده برگ بابا آدم را با مقدر مساوی روغن زیتون مخلوط کرده و روی زخم ها و جراحات بمالید .
21) ریشه بابا آدم علاج کم خونی و رنگ پریدگی است زیرا دارای مقدر زیادی آهن است .
22) برای معالجه رماتیسم و آرتروز مفید است .
23) نقرس را برطرف می کند .
24) در معالجه بیماریهای عفونی موثر است .
25) درد سیاتیک را آرام می کند .
26) در برطرف کردن کمر درد موثر است .
27) آب آوردن بدن را درمان می کند .
28) هضم غذا را تسریع می کند .
29) ورم کلیه را دفع می کند .
30) آنهائیکه میل زیادی بخوردن شیرینی و شکر دارند اگر صبح ناشتا از دم کرده این گیاه بنوشید بزودی این عادت رفع خواهد شد .
31) برای ترک قهوه مفید است.
32) کهیر را برطرف می کند.
33) ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک و یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند .
34) برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سر مالید .
35) برای برطرف کردن سوزش و درد گزیدگی زنبور با حشرات برگ بابا آدم را له کرده و به محل گزیدگی بمالید . ریشه، تخم و برگ آن مصرف میشود.

 طرز استفاده :

دم کرده ریشه بابا آدم: مقدار 50 گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 20 دقیقه دم کنید.

جوشانده ریشه بابا آدم: مقدار 80 گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید به مدت 10 دقیقه بآرامی بجوشد.

دم کرده ریشه بابا آدم و شیرین بیان: 30 گرم ریشه باباآدم را با مقدار مساوی آن شیرین بیان در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت دم کنید. این دم کرده تصفیه کننده خون است. برای این منظور از این دم کرده به مقدار سه فنجان در روز بنوشید.  

  مضرات:

 1-مصرف این گیاه در برخی افراد ممکن است که موجب حساسیت گردد، این افراد باید به هنگام بروز واکنش گیاه از ادامه مصرف خوددار ی کنند.

2- زیاده روی در مصرف این گیاه ممکن است موجب تاری دید شود.

3- افرادی که فشار خون پائینی دارند به هنگام مصرف بابا آدم باید احتیاط کنند، زیرا باباآدم فشارخون را کاهش می دهد و در صورت لزوم مخلوط با گیاه مناسب که فشار خون را افزایش می دهد مصرف شود.


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

تا حالا فکر کردید که چرا حروف روی دکمه های صفحه کلید به صورت الفبایی شون نیستند و به قولی به صورت QWERTY هستن ؟

این طرز قرار گیری حروف توسط فردی به اسم کریستوفر شولز (Christopher Sholes) ابداع شد . کریستوفر شولز که به عنوان پدر ماشین تحریر شناخته می شود فردی است که اولین ماشین تایپ مدرن را اختراع کرد. اولین ماشین تایپ بر اساس حروف الفبا ساخته شده بود و هنگامی که یه دکمه فشرده می شد، توسط یه میله ی آهنی به جوهر آغشته و اثری بر روی کاغذ ایجاد می شد. ولی اگر تایپیست با سرعت زیاد تایپ می کرد بعضی مواقع این میله های آهنی به هم گیر می کردند و باعث از کار افتادن دستگاه تایپ می شد. برای همین شولز برای اینکه بتواند از درگیر شدن این میله ها با هم جلوگیری کند و در واقع بتواند تأخیری در کار تایپیست برای پیدا کردن حروف ایجاد کند ، 6 سال وقت گذاشت تا بتواند بهینه ترین حالت چینش حروف را برای جلوگیری از گیر کردن میله های رابط در سال 1878 پیدا کند . سپس همین سیستم QWERTY وارد کامپیوترهای معمولی شد، چون احتمالاً هزینه ی آموزش مجدد تایپیست ها زیاد می شد و مردم عادی نیز به این چینش عادت کرده بودند . البته QWERTY تنها سیستم موجود برای چینش صفحه کلید نیست. سیستم های دیگری نظیر Dvorak و Colemak هم وجود دارد .

keyboard layout


سیستم Dvorak در سال 1936 توسط فردی به همین اسم طراحی شد. هدف وی از طراحی افزایش سرعت تایپ با نزدیک هم آوردن حروفی بود که بیشترین کاربرد را در زبان انگلیسی داشتند . به طوری که حدود 70 درصد متن تایپی توسط ردیف وسطی انجام می شود . در نتیجه انگشتان مسافت کمتری را طی می کنند و این باعث افزایش سرعت تایپ می شود . اگر علاقه دارید که این سیستم تایپ را امتحان کنید می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات زبان و  Layout، چینش Dvorak را اضافه کنید و همچنین از این آموزش برای حرفه ای شدن استفاده کنید .

سیستم Colemak هم با مبنا قرار دادن سیستم QWERTY و تعویض تعدادی از حروف سعی در کارآمدتر کردن تایپ با افزایش حروف اصلی در خط وسط داشت . ضمناً می دانید بزرگترین کلمه ای که می شود تنها با استفاده از حروف یک ردیف صفحه کلید نوشت کلمه Type Writer  یا همان ماشین تحریر است !

 


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین

ترجمه متون انگلیسی شما به فارسی روان و برعکس

با ارسال ایمیل به آدرس  typedesign@yahoo.com مطالب خود را به جهت ترجمه برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن توسط بهترین مترجمین گروه برای شما ارسال شود. ترجمه ها کاملا دقیق می باشد و پرداخت هزینه تنها از طریق شماره حساب و یا کارت به کارت صورت می گیرد.

  • ترجمه متون عمومی به ازای هر خط 50 تومان از انگلیسی به فارسی
  • ترجمه متون عمومی به ازای هر خط 100 تومان از فارسی به انگلیسی

 

 


ارسال شده در توسط گروه تایپ و دیزاین
<      1   2   3      >